Rust

Altijd als ik naar deze foto kijk straalt hij voor mij rust uit.

Rust, iedereen heeft het nodig. Het hoeft geen weken te duren, maar soms is het bij mij al goed als ik naar deze foto kijk. Klinkt misschien gek maar ik heb deze foto gemaakt op een hele bewolkte dag toen ik met een vriendin foto’s aan het maken was.

Rust kan je uit een heleboel dingen halen bijvoorbeeld uit muziek, gaan sporten, in bad gaan, je hobby beoefenen of film kijken.  Er zijn ook andere manieren om rust te nemen dat verschilt natuurlijk per mens.

Heb je het gevoel dat je alleen maar druk bent en helemaal geen tijd meer hebt voor jezelf? Maak er dan tijd voor, voordat je het weet ben je niet meer druk maar gestrest en dan zijn we nog verder van huis af. Vaak als je je rust hebt genomen kan je weer fris nadenken en heeft het weer veel voordelen. Mensen die vaak de hele week druk zijn geweest nemen het ervan in het weekend: niets moet en alles mag. Op de bank een filmpje kijken of wandelen in het bos of aan het strand dat maakt niet uit. Rust is immers rust.

Hoe ik zelf mijn rust neem? Ik luister altijd net iets té hard me muziek en dan na 10 minuten voel ik me al een stuk beter. Het back on earth gevoel krijg ik dan altijd.

En hoe nemen jullie rust?

Geef een reactie

