Groentespiesen voor op de barbecue

Al is het weer er de laatste paar weken niet echt erna voor een recept voor de barbecue, wil ik hem toch met jullie delen. Voor degene die wat anders willen op de barbecue dan alleen maar vlees is dit een leuke afwisseling, ik maakte heerlijke groentespiesen met kip erbij, hmm heerlijk van smaak ook nog! Ik ben zelf nooit zo’n gek van veel vlees op de barbecue, stukje kip en een ander stuk lekker vlees en heb ik ook al wel genoeg gehad aan vlees en richt ik me op de salades die erbij staan, net zo lekker.

Het is ontzettend makkelijk te maken en de groentes zijn naar eigen voorkeur in te vullen.

Voor mijn spiesen heb ik gebruikt:

– spiesen
– kipfilet
– tomaatjes
– paprika
– champignon
– zoete ui
– courgette

Je snijd de kipfilet als je wilt kan je dit nog iets kruiden met kipkruiden of in de marinade zetten het is maar net wat je zelf lekker vind, ik heb de kip gewoon aan de spies gedaan zodat de smaak niet overheerst bij de rest van de groentes. Daarna snij je de groentes op gewenste grote en prik je ze aan de spies. Aan het einde van de spies doe je een tomaatje zodat niet de rest van de groentes eraf vallen.

Na 5 tot 10 minuten kan je heerlijk smikkelen van deze gezonde groentespiesen van de barbecue. Gaan jullie deze spiesen ook proberen?

 

Geef een reactie

